perjantai 8. kesäkuuta 2012

Venus

Mun isänihän on tähtitieteilijä. Vähänkös häntä ärsyttää, kun joka kerta kun taivaalla tapahtuu jotain kivaa Turussa on pilvistä. No keskiviikkonahan oli se kun Venus kulki Auringon editse. No me sit paettiin täält pilvisest Turust (taino Kaarinassahan me asutaan...) Helsinkiin siskon luo, minne oli luvattu puolipilvistä. No siis kyllähän siel vähän taivasta sillon tällö näkyi, mut kyllähän sielläkin oli pilvistä. Joten päätettii lähtee Lahteen. Aika hassuu muuten nimetä kaupunki jossai Keski-Suomes Lahdeks. No joka tapauksessa, siin ku ajettii lahteen päin nii vasemmal puolel näky aika isoki pätkä taivasta. No mitäs sit? Ajettii randomisti sin vasempaan...
No sithän me päästiinkin aurinkoon, ja nähtiin joku viimiset kolme minuuttii sitä. Iskä oli tosi ilonen, ku se halus nähä nimenomaan sen lopun, vaik siis eihän siin mitään Venuksen ilmakehää näkyny ilman kaukoputkee. Mut se oli kyl tosi siistii. Ja matka nyt ainaki oli hauska.
Sit oli söpöö ku istuttii takas autoo ja mä kysyin et mis ollaa. Ketään ei tienny (: Mut onneks navigaattorit on keksitty.
On muute hassuu et Venus on nimetty kauneuden jumalattaren mukaa. Ku siis se on pelkkää helvettii koko paikka (: Se ilmakehäki on jotai kauheet myrkkyy, ja sin planeetal ei pääs auringonvaloo. Sit ne pilvet kiertää sitä ympäri jotai pikavauhtii. Ja koko planeetta on vaa laavaa ku tulivuoret purkautuu. Mut ihmisethän nimee kaiken ain hassusti.
Me muuten lähettii kotoot neljält. Ja mä olin johonki kahteen pelannu netis bridgee (: No siis nukuin sit jonkun tunnin. Sit ku tultii taas siskon kotii, nii hetken pääst lähin siskon ja sen kavereiden kans keskustaa, ku sen piti käyd työpaikal. Iskä jäi kotii nukkuu. Oli kyl siistii päästä siskonki luon käymää, ku se on muuttanu täs jokin aika sitten uutee asuntoo. Se osti sen kunniaks ittelleen kans semmosen söpön sängyn mis on norsui (:
Siin jossai päiväl mä sit nukuin toisenki tunnin. Iskän kaveri tuli Venäjält joskus kymmenelt illal, nii sit yhentoist aikaa me lähettii siskon luot kottii päin. Oltiinki sit söpösti yhelt koton. Mä menin heti nukkuu, ja nukuin yhteentoista asti. Nousin ylös, söin voileivän ja menin takas nukkuu. En mä kyl siin kauhee hyvi nukkunu ku päät särki, nii nousinki yhen aikaa syömää päänsärkytabletin. Sit nukuin puol kuutee. Siin ku heräsin oli tosi ihanaa, päät ei enää särkeny, mun huonees oli ihanan viileet ja oli hiljanen musiikki jäänyt päälle.
Ollaa siis jo torstais. Iskäl oli synttärit ja tuli kuudelt vierait. Ei tapahtunu mitää sen kummempaa, mut hauskaa oli.
Tänää nukuin taas kauan. Se on muuten hassuu, ku luin täs pari viikkoo siit Nälkäpeli-trilogian ja se sit jotenki iskoutu mun alitajuntaani tai jotai. Mä oon nimittäin useampaan otteesee nähny siihe liittyvää unta. Tänäänki mä olin metsästääs. Se oli muuten outo uni. Siin oli koko kaupunki keräämäs ruokaa metsästämäl tai sit keräilemäl marjoil tms. Sit siin unes oli jostai syyst kans Riku, ja se oli heittäny pitkin metsää pari korttipakkaa. Sit niit korttei voi keräil siin samal ku etti ruokaa, ja sit ku käy semmosen pöydän luon mihi se ruoka tuodaa nii siihe voi sit niist poimituist korteist kerätä pokerikäsii. Sit paras voitti. En mä kyl päässy selvittää et ketä voitti ku mun uni meni siin sekasi ku yritin koota sitä pokerikättä ku mun kortit muuttu kokoajan (: Mut sain mä vissii kerättyy kolme kutosta ja kaks jätkää. Tai ehkä se oliki kolme kasia... mut kumminki jotai sellast.
Nii ja sitä ennen siin unes mua alko ärsyttää et kaikki on laitettu keräämää ruokaa ja halusin vaa paeta johonki metsää. Mut sit mä lähinki seuraa sellast hassuu jänist. Se oli semmonen ruskee, ja sil oli toinen takajalka iha turvonnu. Tai ei se turvonneelt näyttäny, mut se oli tosi paksu. Sit se pomppi sillee hassusti. Ja sit ku se pääs jonku puun luo, nii se kiipeski sin ylös iha pikavauhtii (:
Joo siis mun unet on aik outoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti